Saturday, June 9, 2007

Spring, summer, autumn, winter, and spring (2003)

Videvsi naslov ovog dela, prvo sam mislio da je jos jedno ostvarenje tipa "Pritajeni tigar, skriveni zmaj", ili "Heroj". Ocekivao sam sjajnu vizuelnu izvedbu akcionog filma sa istoka, a dobio nesto sasvim drugo. Na pocetku bih da napomenem da ne gledate ovaj film ocekujuci da vas zabavi, napumpa adrenalin ili slicno. Ljudima koji ne vole filmove "bez radnje" preporucio bih da preskoce "Prolece, leto, jesen, zimu, i prolece". Onda kada budete bili u stanju da odvojite par sati na miru, potpuno skoncentrisani, ovaj film ce vas oduseviti. Pa jos ako su vam istocnjacke filozofije bliske, narocito budizam, bicete odusevljeni. Nisam odavno gledao film sa ovako dobrom scenografijom. Radnja je smestena nasred jezera, na platformi od drveta, u malom budistickom manastiru, gde zivi jedan stari monah i jedan mladi iskusenik. Ovo je prica o ciklusima ( na sta aludira i sam naslov,ne???), visim, kosmickim zakonima i poziciji coveka u njima; o odricanju, sitnim zadovoljstvima, patnji i ljubavi, i obiluje simbolizmom, koji cete bukvalno u svakom kadru pronaci. U jednom trenutku me je prica toliko obuzela, da sam imao utisak da bih smocio noge spustim li ih sa kreveta. Jedno izvrsno umetnicko ostvarenje, pravi melem za oci. Da ne otkrivam dalje, gledajte ga. PREPORUCUJEM!!!!!
Osam zvezdica i par krakova vise....

No comments: